Reklamační řád
1. Úvodní ustanovení
Tento reklamační řád upravuje postup při uplatnění práv z vadného plnění (reklamace) zboží zakoupeného prostřednictvím našeho e-shopu.
Prodávajícím je: VAXX s.r.o. v e-shopu Oporto.cz, se sídlem Hrušky 257, 683 52, IČ: 29368308.
Reklamace se řídí příslušnými právními předpisy České republiky, zejména občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele.
2. Záruční lhůta
Potraviny, zboží podléhající zkáze
- U vína v lahvích (portská a tichá vína) platí, že záruka se vztahuje na skryté výrobní vady, nikoli na změny způsobené nesprávným skladováním po převzetí,
- u potravinářského zboží (sardinky, čokoláda, mandle, kandované ovoce, olivový olej apod.) se uplatní záruka do data minimální trvanlivosti nebo do data použitelnosti uvedeného na obalu,
- záruka se nevztahuje na vady způsobené nesprávným použitím nebo skladováním ze strany zákazníka.
Nepotravinové zboží
U zboží, které není potravinou a nepodléhá rychlé zkáze (např. sklenice, karafy, dekantéry, vývrtky, doplňky k vínu, tašky, reklamní předměty apod.), platí standardní zákonná odpovědnost za vady.
Prodávající odpovídá zákazníkovi, že zboží při převzetí nemá vady a že:
- odpovídá popisu a obvyklým vlastnostem,
- je vhodné pro účel, pro který se běžně používá,
- je v odpovídajícím množství, kvalitě a provedení.
Na toto zboží se vztahuje zákonná lhůta 24 měsíců od převzetí, pokud není u konkrétního výrobku uvedeno jinak.
U reklamních předmětů (např. propisky, potištěné tašky) se záruka vztahuje na funkčnost nebo zjevné výrobní vady, nikoli na běžné opotřebení (např. spotřebování náplně propisky).
Záruka se nevztahuje na:
- poškození vzniklá nesprávným použitím nebo zacházením,
- škody způsobené běžným opotřebením,
- mechanické poškození po převzetí (např. rozbitá sklenice následkem pádu).
3. Převzetí zboží a zjevné vady
- zákazník je povinen zboží po převzetí zkontrolovat,
- pokud je zásilka viditelně poškozená, důrazně doporučujeme ji nepřebírat nebo s dopravcem sepsat záznam o škodě,
- zjevné vady (např. prasklá láhev, poškozený obal) je třeba reklamovat bez zbytečného odkladu po doručení.
4. Uplatnění reklamace
Reklamaci je možné uplatnit následujícími způsoby:
- e-mailem na adresu: oporto@oporto.cz,
- poštou na adresu: VAXX s.r.o., Hrušky 257, 683 52.
Reklamace musí obsahovat:
- číslo objednávky nebo faktury,
- popis vady,
- fotografii závady, pokud je to možné,
- kontakt na zákazníka.
Zákazník k reklamaci použije reklamační formulář prodávajícího. Prodávající potvrdí přijetí reklamace a informuje zákazníka o dalším postupu.
5. Vyřízení reklamace
Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se prodávající se zákazníkem nedohodne na delší lhůtě.
V případě oprávněné reklamace má zákazník právo zejména na:
- výměnu zboží,
- přiměřenou slevu,
- vrácení peněz, není-li možné zboží vyměnit či opravit.
U potravin a nápojů zpravidla dochází k výměně nebo vrácení peněz.
6. Náklady spojené s reklamací
V případě uznané reklamace hradí náklady na dopravu zboží zpět prodávající.
Pokud je reklamace neoprávněná, mohou být zákazníkovi přiměřeně účtovány skutečné náklady na vrácení zboží.
7. Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád je zveřejněn na webu prodávajícího a je nedílnou součástí obchodních podmínek. Prodávající si vyhrazuje právo jej měnit, přičemž pro zákazníka platí vždy znění účinné v době uzavření kupní smlouvy.